Co je SSME

Service Science, Management and Engineering (SSME) je nový multidisciplinární obor zahrnující výzkum a akademické iniciativy, které integrují poznání z oblastí computer science, operačního výzkumu, engineeringu, systémů řízení a managementu, strategie podnikání, sociálních a kognitivních věd a práva.

Služby ve vyspělých zemích tvoří již tři čtvrtiny národního produktu a jejich podíl stále roste. Do podoby služby se postupně transformuje čím dál více činností dříve pevně integrovaných uvnitř podniků. Proto je nutné zvládnout jak design, tak marketing a řízení poskytování služeb, včetně jejich měření a řízení jejich kvality.



What is SSME?
Service Science, Management and Engineering (SSME) is a new multi-disciplinary research and academic effort that integrates aspects of established fields such as computer science, operations research, engineering, management sciences, business strategy, social and cognitive sciences, and legal sciences.

Global markets are shifting from agriculture and manufacturing to service-based economies and the U.S. Bureau of Labor Statistics employment projections forecast that employment growth will continue to be concentrated in the service-providing sector of the economy. With major industrialized nations now more than 75% services and developing nations close behind, governments and industry need talent and skills in the service arena.

Service design, development, marketing and delivery all require methodologies and techniques to make service businesses more efficient and scalable. Both depth and breadth is needed in technology, business, and organizational studies, even at the undergraduate level.

The goal of the SSME discipline is to make productivity, quality, sustainability, learning rates and innovation rates more predictable across the service sector. We hope the resources on this site help you to better understand and to engage in the evolving Service Science, Management and Engineering discipline.


2 Comments:

Anonymní said...

SSME mi zatím připadá jako typický marketingový newspeak. Možná se mýlím, rád se nechám přesvědčit, že jde o něco zcela nového.

Anonymní said...

Pojem je asi trochu zbytečně halasný, ale obor jako takový považuji za velmi dobře definovaný. Odlišnosti služeb jsou natolik zásadní, že jejich řízení má svá často dosud neprozkoumaná specifika.

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2008 BPS Business Process Services